Å være ekte - Tankesettet til mennesker som bryr seg

Å være ekte - Tankesettet til mennesker som bryr seg


Det er mulig å lage produkter i verdensklasse og oppnå fremragende resultater samtidig som man tar vare på mennesker rundt seg.

Midt i Oslo ligger en 132 år gammel fabrikk som nå er fredet som kulturminne. Som det viser seg, har fabrikkens historie fortsatt mye å lære oss om produkter i mesterklasse og om fremragende arbeid. I dette foredraget skal vi reise tilbake i tid og gå gjennom portene til fabrikken som en gang revolusjonerte norsk næringsliv. Freia sjokoladefabrikk, med kreativitet og læring, viste alle at det var mulig å ta vare på folk samtidig som du tjener penger. Masse penger. Allerede over hundre år siden forstod Johan Throne Holst, Freias grunnlegger, at jo bedre folkene hans hadde det, jo bedre produkter produserte de og med høyere hastighet.

Gjennom foredraget vil du se hvordan fabrikkens historie knytter seg til Dervis’ egen personlige historie og reise. Vi bruker deretter denne historien som et grunnlag for å forstå hva det vil si å bry seg på et dypere plan og hvordan man kan kommunisere på måter som bygger tillit. Du vil forstå hva det innebærer å være genuin og ekte, og hvorfor det gjør deg til en bedre lagspiller. Dervis, som tidligere var utvikler og nå leder i Nav IT, vil deretter forklare hvordan du kan anvende disse ideene for å bli en bedre mentor, leder eller til og med et forbilde for dem rundt deg. Å lage fantastiske produkter krever at vi har fantastiske mennesker. Vær personen som skaper fantastiske mennesker.

Publikum
Alle som jobber med produktutvikling, softwareutvikling, ledelse, mentoring etc.

Lengde

  • 30 minutter
  • 45 minutter
  • 1 time
  • 1,5 time

Referanser, hvor har keynoten blitt holdt:
Remarkable, Techday 2024